06 - 47 140 684            [email protected]

Fervent authentic branding

Bureau voor training, coaching en advies voor OR, team & medewerker

Authentic personal branding & Authentic Corporate  branding
#methode

Brands
Een brand is het beste te vertalen als een 'merk'. Het is de passie, de drive dat iemand motiveert te doen wat hij doet (of niet doet). Het is ook het beeld of het gevoel dat iemand anders over u / de organisatie heeft. 
Door de methode te doorlopen en de ambitie, sterktes/zwaktes en kritische succes factoren in kaart te brengen, wordt een 'personal brand' voor de medewerkers en een 'corporate brand' voor de organisatie geformuleerd. 

Voorbeelden van Personal brands zijn:                                              Corporate brands:
  • Oprah Winfrey > warmte en empowerment van vrouwen               VOLVO > Veiligheid en degelijkheid
  • Albert Einstein > een zachtaardig genie                                          Nokia > Connecting people
  • Bill Gates > gadgets, computers, liefdadigheid                               Nike > Just do it!              Bron: Personal Branding - H. Rampersad

Verantwoordelijkheid
Door medewerkers in te zetten vanuit hun personal brand, waardoor de organisatie gedragen wordt door de medewerkers, worden kwaliteiten optimaal voor het bedrijf benut en ingezet. Zo staan de 'juiste poppetjes op de juiste plek'. 
Gelijktijdig voelen medewerkers zich op waarde geschat en verantwoordelijk voor hun takenpakket en de organisatie.
Deze human alignment is noodzakelijk voor dynamisch management, zeker nu, in tijden van duurzame en leeftijdsbewuste inzet van medewerkers en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Door de personal brand, de passie, van de medewerkers te verbinden met de authentieke corporate brand, de missie en visie van de organisatie, kunnen processen geoptimaliseerd worden en zal het rendement van zowel de geïnvesteerde energie als de ROI zichtbaar worden vergroot. Daarnaast zal het ziekte verzuim naar beneden gaan.                                 

Meerwaarde
De meerwaarde van deze methode komt naar voren in de integrale, holistische aanpak. Processen / veranderingen worden doorgevoerd, met behoud van draagvlak op alle fronten van de organisatie, doordat het bedrijf gedragen wordt door de medewerkers. Dit wordt uitgewerkt in 4 'perspectieven'; intern, extern, kennis/leren en financieel. Deze methode is dus ook geschikt om analyses uit te voeren.
Wanneer een van de perspectieven meer of minder gewicht krijgt in het geheel, ontstaat er een onbalans. Deze wordt opgemerkt en aangepakt, in die laag van de organisatie / op dat perspectief waar de onbalans zich voordoet, doordat de methode, indien juist gehanteerd, altijd in beweging blijft en constant wordt geëvalueerd en bijgesteld. Zo worden niet alleen op korte, maar ook op lange termijn resultaten gegarandeerd.

Meer informatie? Neem gerust contact met ons op!